Dag tre, fyra och fem på Berga!

Jag har liksom bestämt mig för att prata om vad som händer på berga under tiden jag är där.

Tre: Jaha, i onsdags var jag väldigt död på morgonen eftersom Alice skrek halva natten kunde jag inte sova, men när vi kom fram till stallet visiterade vi hästarna, gick ned och hälsade på mammorna + Blomman och Vilms, tvättade täcken och jag red Mona och Jalle några varv runt flisen. Efter lunch så tvättade vi alla vattenkoppar i travstallet och det är nästan det äckligaste jag har gjort på väldigt länge. Det var mögliga och luktade spya/prutt. Fyfan vad jag tycker synd om hästarna. Efter lite tvättande så red jag lite dressyr på Mumin, Janina red Fresa och båda var jättefina. <3

Fyra: Dena morgon så var man lite piggare, visiterade hästarna som vanligt och hälsade på mammorna + fölisarna, tvättade och red Chippen på flisen. Efter lunch dressyrade jag med Zebb och Janina på Santana. Sen så byte vi hästar till Opus och Joggi. Jag red Joggi och Janina Opus, vi klättrade i skogen och det var super mysigt.

Fem: Igår så började dagen ganska bra, höll på att missa tåget. kom i tid till Berga så började visitera hästarna och mammorna + fölen. Sen Tvättade vi alla krubbor i Trav, fyfan vad vidrigt det var, samma som igår var det mögligt eftersom det låg gammalt foder kvar i krubborna. Sen gjorde vi iordning vattenkopparna och krubborna i Rid och det var mycket bättre.
Efter lunch så red jag Takida och Janina Joggi några varv runt flisen. Sen red jag Anna och Janina Ödla. Ölda ska ha ett tungband så hon inte lägger tungan över bettet och det ska jag säga var lite anorlunda, men man fick lära sig något nytt. Vi tog ett var på flisen och det var super mysigt. :)



Söta Chippen! <3


Skrivet av: Sandra

FY FAN VAD JAG ÄLSKAR att du har fått hålla på så mycket med travhästarna, verkligen! Säkert kul för dig att testa på det, och nu har du säkert ridit fler än jag. ;D

PUSS!

2011-07-03 @ 10:48:08
URL: http://itsourtimetoshine.blogg.se/

Diskutera inlägget här:

Namn:
Komma ihåg?

Mail:


Hemsida/Bloggadress:


Kommentar: