Dag två på Berga!

Har precis kommit ut ifrån en skön dusch och snart ska man sova så man orkar upp imorgon!
Jaha vad har hänt idag då? Jo, idag visiterade vi hästarna, tog in dom som skulle ridas sedan var det frukost i matsalen. Sedan var den ner och visitera Stona + fölen, skit vad dom har blivit stora och de är ganska sociala. :)
Vid 10.00 så gjorde vi iordning Fresa och Cippen för en tur ut på rakan, det var skulle ridas fort idag så det var bara att hålla i sig. Sen skrittade vi ut på Farfar och Fantom ett varv på flisen.

Vi åt lunch och sen ut i det varma vädret igen, vi mockade iordning i hagarna mellan rid och travstallet så det ska vara snygga tills höstterminen. Det var jobbigt men skit vad hagarna är snygga nu. :)
Efter hagarna var färdiga så skulle vi rida på Santana och Takida. Skit först höll jag på att flyga när jag skulle hoppa upp då Santana blev rädd för något som lät, men kom upp vid nästa försök och Janina kom också upp efter lite tricks.
Vi red imot flisen men Santana och Takida var rädda för något som stod bakom stallet eller något så vi kom inte förbi fört, sedan gick Santana snällt förbi men Takida som var bakom mig började backa och segrade sig, tapade kontrollen på sina ben så faller bakåt med Janina på ryggen. Tur som det var blev bara Janinas fot mosad av Takida och Takida är skade fri.

Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på O.C innan jag sover.


Janina med Blomman och Vilma! <3



Diskutera inlägget här:

Namn:
Komma ihåg?

Mail:


Hemsida/Bloggadress:


Kommentar: